Photobucket
BuyNow2U.com Now Everyone Can Afford
BuyNow2U.com Now Everyone Can Afford
Photobucket Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket Photobucket

Monday, 7 January 2008

Hutang..

- Dalam kehidupan sekarang, kita tidak dapat lari dari berhutang, terutamanya apabila membeli barang yang agak mahal harganya seperti rumah, tanah dan kenderaan. Hutang ini umpama lemak dalam badan kita. Dalam keadaan tertentu, ia tidak dapat kita elakkan. Seperti lemak dalam badan, bila hutang sudah menjadi terlampau banyak, ia boleh mendatangkan bahaya kepada seseorang dan pewaris-pewarisnya. Sebab itulah hutang ini perlu diuruskan dengan betul, sama seperti kita menguruskan kandungan lemak dalam badan kita..- more

Hutang??
nape perlu aku persoalkan topik ni? sedangkan aku sendiri pun banyak gak berhutang..selain dari kereta, kad kredit sehinggalah kadang benda yang remeh temeh.. ;-)

Tapi apa yg aku nak katakan kat sini ialah bila masanya orang yang berhutang ni malas nak bayar..susah sangat...emm..apa kes?? Beli itu ini..jalan sana sini..bole pulak..tapi nak settle hutang?? liat yg amat! bukan berkira kalo sekupang dua..tapi kalo melebihi had yang di pinjam..? bagaimana? memang salah orang yang memberi.. tapi rasa tak tergamak pulak untuk tidak memberi..Eh..tapi bukan kes ni yang aku nak persoalkannya.. (kang ada yg terasa aku minta maaf yer)..

Ini kes yang terjadi pada aku.. Sekian lama orang berhutang dengan ku..kini dia menyuarakan untuk membayar nya balik.itu pun di sebabkan dia terasa aku bermasam muka bila setiap kali bertembung muka dengannya.. eh ehh...terasa lak dia.. hahahaa..tapi..tapi..tapi... yang aku heran ni..pesal lak bila bayar pas tu minta kurang bayaran dengan aku?? ni bukan jual barang...tapi bayar hutang!! pelik.. tapi apa aku nak cakap lagi? dah le tahan tengah jalan dengan kwn lak tu..kang aku lebih cakap..malu lak dia.. Lagipun aku malas nak panjang cakap sama..dah la bertahun tunggu.. emm so dari tak dapat apa... trima je lah.. yg di kurang tu..? halalkan?? emm.. yer aku halalkan dunia dan akhirat...

1 lagi kes..aku dengan kawan aku ni..masih tertunggu duit dari budak tu.. tau le ada masalah negara pun.. tp kalo dalam soal permainan..perjanjian..mesti le kene bayar..mau tangguh sampai bila lagii??

adusss... terkene lagi aku.... :-(

No comments: